Därför

Jag har aldrig åkt på Mississippi. Göta kanal är kanske samma sak. Premiärturen med Motalas Cotton Blossom sägs vara fullbelagd. Så jag tar en egen båt.

Som f.d. Boxholmare med erfarenhet av Å-racet blir mitt färdmedel såklart gummibåt.
På söndag den 11/7 klockan 11:00 startar jag från Norsholm. Målet är att hinna fram till Motala och premiären av musikalen Teaterbåten fredagen den 16/7 klockan 19:30.

På den här bloggen kan ni följa min resa med allt vad den innebär av punkterad båt, trasiga åror, myggbett, hajbett, solsting, ingenting, hunger, aj, baj, räkor, möten, flöten...m.m.

Om det är en bra eller dålig idé... det får vi se. Men vi kan ju fråga den gamla floden vad han tycker.




Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag vill inte vara petig, men på 11 månader borde du hinna fram. Eller menar du att du ska komma fram innan 16/7 :-)

2010-07-08 @ 22:46:47
Postat av: Anders Hallberg

Har jag förstått dig korrekt, rätt? Du åker alltså den 11 juli med målsättningen att komma till premiären av Teaterbåten i Motala den 16 juni? Åker du baklänges?



Hursomhelst kommer jag att följa detta med största intresse!

2010-07-09 @ 01:56:43
URL: http://dopplereffekten.blogg.se/
Postat av: Johan

Andreas: Om du inte vill vara petig... Varför då vara det?



Anders: Du har fattat fel som vanligt.

2010-07-09 @ 11:21:38
URL: http://viajohanpettersson.blogg.se/
Postat av: Karl Sanner

Du är min kung.

2010-07-09 @ 12:45:41
Postat av: Anders Hallberg

Då får du vara tydligare nästa gång så att t o m en dumstrut som jag kan förstå redan vid en första genomläsning. ;)

2010-07-11 @ 02:40:35
URL: http://dopplereffekten.blogg.se/
Postat av: Josefine

LYCKA TILL nu för helvete, och kom gärna hem helskinnad! <3

2010-07-11 @ 11:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0