Ett museiföremål.

Lokverkstan i Motala kanske ändå inte är rätt mål, men någon form av verkstad kommer jag att behöva efter det här. Och någon gång kanske jag lär mig att solskyddsfaktor kanske inte är så dumt att använda.



Pausen vid Museihuset blev längre. Hans erbjöd mig övernattning inomhus, jag fick låna ett rum. Igår natt sov jag på marken nu får jag sova i en säng.
Det har utlovats åska och regn och tält hade inte varit något myspysalternativ.
Här har jag laddat mobilen. Här har jag vilat min träningsvärk. Här har jag tittat på museets alla fantastiska utställningsföremål. Jag har många gånger undrat vad denna stora lade utmed riksväg 36 egentligen innehåller. Nu vet jag och jag tycker att du också ska komma hit och kolla på veteranbåtar, leksaksbilar och modelljärnvägar.
I museets cafe jobbade Elle.
Jag har lyckats hålla mig i båten och faktiskt inte tagit ett enda ofrivilligt bad, men nu ikväll blev jag medbjuden på badtur med Elle och hennes kompis Camilla. Tack för trevligt sällskap.

Hans och Elle på Museihuset

Nu är jag i rummet vid museet. Det verkar som att SMHI ändrat sig och skjutit upp åskan till imorgon kväll. Imorgon kväll har jag tänkt att jag ska befinna mig i Borensberg - minst.

Får jag bo hos dig då?

Igår kväll innan jag gick och la mig fick jag telefon från Motala. Tack till; Evelina, Naida, Malin, Linnea och Ella.
Jag blir alltid så glad, men igår kväll lite gladare.


-------------------------
Jag som driver bloggen tillsammans med Johan heter Adam Tillberg och är även filmare, läs gärna mer om min verksamhet på www.angelworks.se och biljetter till Teaterbåten i Motala hittar du på www.arbis.se

Kommentarer
Postat av: Nina

Tyvärr bor jag inte i Borensberg och kan erbjuda sovplats, men ett lycka till och heja på kostar jag på mig. Men snälla, använd solkräm, annars kanske tjurarna vid färdvägen gör utfall, och tänk hur det då kan gå med din lilla båt ;-)! Ta det med ro....

2010-07-13 @ 08:25:12
Postat av: Ben K

Lycka till!



Jag har länkat till windysegeln från The Local.



http://www.thelocal.se/blogs/lagom/2010/07/13/dog-days-and-showboats/

2010-07-13 @ 14:28:53
URL: http://www.thelocal.se/blogs/lagom/
Postat av: sara

det är ju bara du som gör sånt här. ideer. precis som micha hade sagt i intervjun. är folk mer medmänskliga för att man åker i roddbåt?

2010-07-14 @ 21:34:01
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0