Vilodag på Glasbruket

Säng säng säng. Säng säng säng. Säng säng säng. Sova Sova Sova. Säng säng säng.

Inatt regnade det. Inatt droppade det. Jag kunde inte ligga på rygg jag kunde inte ligga på sida jag kunde inte ligga på något sätt. Marken var hård. Kudden (mina skor och lite blöta kläder) var också hård. Inne i tältet var det fuktigt. Jag gav upp strax efter klockan nio på morgonen. Jag hade nog sovit lite ändå.
Knakandet och gurglandet i armbågen har försvunnit. Stickningarna i högerhanden är kvar. Dagens första telefonsamtal kom från 24Corren och snart var en reporter på plats för att göra ett tvinslag. Så det var bara att pumpa upp båten och ro i alla fall. Och då kände jag att jag absolut gjort rätt i att ta en vilodag. På det hela taget ett trevligt möte med en trevlig reporter. Ses vi igen?

Nu ska vila och sola bort lite av bonnbrännan och planera den lilla bit som är kvar av färden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0